Urząd Miejski w Stawiskach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.stawiski.pl.
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Przed budynkiem jest wyznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Do budynku prowadzi 1 wejście i jest przeznaczone dla pracowników oraz gości. Do wejścia prowadzą schody wyposażone w podjazd dla wózków.
W całym budynku znajdują się tyflomapy: plany tyflograficzne z poddrukiem i oznaczeniami brajlowskimi - 2 szt. oraz oznaczenia tyflograficzne (tabliczki przy pokojach) w ilości - 28 szt.
Punkt Obsługi Klienta jest po prawej stronie od wejścia.
Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i część pomieszczeń na parterze. Do części korytarza prowadzą schody. W budynku nie ma windy.
Toaleta jest na parterze, na lewo od wejścia. Toaleta nie jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.
Drzwi szklane oznaczone są kontrastową taśmą a stopnie schodów oznaczone są kontastowymi pasami. Schody wyposażone są w poręcze.
Podmiot publiczny zapewnia komunikację na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami - pracownik schodzi na parter, do klienta z niepełnosprawnością ruchową.
Klient ma prawo wstępu z psem asystującym.
Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Jarosława Laskowskiego - mejlowo it@stawiski.pl lub telefonicznie 696 002 092.
Koordynatorem ds. dostępności jest: Magdalena Zabielska.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mejlowo do kierownictwa naszego urzędu:
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.